We wtorek 26 kwietnia, w Kawiarni “W Starym Kinie” przy ul. Św. Rocha 23 w Białymstoku odbyło się spotkanie programu Watch it! dotyczące tworzenia kampani społecznych, współpracy NGO z agencjami reklamowymi i korzystania z bezpłatnego czasu antenowego w mediach publicznych. Spotkanie zostało zorganizowane w partnerstwie z Ośrodkiem Wspierania Organizacji Pozarządowych. Program stworzony został przez Fundację Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.
Fundacja Biznes Odpowiedzialny Społecznie wzięła udział w warsztacie nt. tworzenia kampanii społecznych w ramach programu Watch it!. Uczestnikami warsztatu byli przedstawiciele organizacji pozarządowych w Białymstoku. Fundację Biznes Odpowiedzialny Społecznie reprezentowała Katarzyna Kisiel, która zawodowo związana była z branżą public relations. Aktualnie pracuje w Fundacji BOS na stanowisku Doradcy Biznesowego.
Spotkanie rozpoczęło się od przedstawienia programu wydarzenia. przez pracownika projektu Watch it!, członka Komisji ds. Kampanii Społecznych w TVP, Krzysztofa Łosia. Prowadzący opowiedział uczestnikom o celach spotkania oraz o programie Watch it!. Uczestnicy obejrzeli również spot programu. Kolejnym etapem spotkania była praca grupowa, w której przedstawiciele organizacji wspólnie przygotowywali odpowiedzi na wyznaczone zadania dotyczące kampanii i nawiązania współpracy z agencjami reklamowymi.
Następną część warsztatu poprowadził Michał Nowosielski, który jest związany z branżą reklamy od 24 lat, był dyrektorem kreatywnym w kilku sieciowych agencjach reklamowych: Publicis, Ogilvy, Y&R, BBDO. Ekspert opowiedział o przygotowaniu kampanii społecznej oraz nawiązywaniu i zasadach współpracy między NGO z agencjami reklamowymi. Michał Nowosielski podkreślał chęć do podejmowania współpracy agencji reklamowych z organizacjami pozarządowymi: “Chcemy współpracować z Fundacjami. Najlepsze polskie reklamy, które powstały w ciągu ostatnich lat (…) składają się w 80% z reklam non profitowych i robionych dla NGO’s (…) Układ między agencją reklamową a Fundacją jest układem obopólnej korzyści”.
W ostatniej części spotkania prowadzący Krzysztof Łoś opowiedział uczestnikom o zasadach wnioskowania i przyznawaniu bezpłatnego czasu antenowego w mediach publicznych na emisję kampanii społecznych przygotowanych przez OPP. Był również czas na zadawanie pytań prowadzącym.